Skip Nav

English Site

Pre-war Events and the Holocaust

❶Now that Jews are known for what they are, nobody any longer thinks that Streicher libelled them.

Browse Original Newspapers

Navigation menu


It was taken to the brink of bankruptcy and sold out to Eher Verlag, the Nazi publishing house based in Munich. Nazi newspapers predictably did well after January In this way, the Nazis covered the whole of Germany. Both newspapers fawningly supported Hitler and National Socialism and pushed Nazi ideas.

It was the main Nazi daily newspaper and it was used to peddle whatever Goebbels wanted. It was anti-Semite, anti-Communist, anti-liberal and completely fawning towards Hitler. Some individual Nazis were allowed to produce their own newspapers as the party hierarchy had no doubts that they would not peddle the party line. However, it is said that Hitler read each issue from cover to cover and any protests that Goebbels might have made would have fallen on deaf ears.

At its peak, Goebbels supervised more than 3, newspapers and hundreds of magazines. He met the editors of the Berlin newspapers each morning and told them what could be printed and what could not. He kept in similar contact with editors based elsewhere in Germany using telegrams. It is almost certain that every editor knew what was in store if he broke away from the instructions set by Goebbels. All editors were expected to fully praise Hitler and senior Nazi officials. Two months later, they found each other again, but something had changed.

In secret talks, the German government is seeking to push forward a massive project to modernize Turkey's railways. Berlin may help finance the multibillion-euro project, but faces criticism for cooperating with the autocrat from Ankara.

A terrible accident two months ago left Olympic sprint cycling champion Kristina Vogel, 27, paralyzed. Atomwaffen Division is a militant neo-Nazi group in the U. Who is behind it? Syrian dictator Bashar Assad has his eyes on recapturing Idlib, the last rebel stronghold in Syria. But Russia may have other uses for the province. And Turkey and Iran have a say as well. Few topics have been as divisive in Europe as the question of what to do with the flood of migrants arriving on the shores of the Mediterranean.


Main Topics

Privacy Policy

Newspapers were greatly used by the Nazi Party to spread the party line. Newspapers were commonly purchased in an era that pre-dated television an.

Privacy FAQs

Pages in category "Nazi newspapers" The following 22 pages are in this category, out of 22 total. This list may not reflect recent changes ().

About Our Ads

Völkischer Beobachter: Völkischer Beobachter, (German: “People’s Observer”), daily newspaper published by the Nazi Party in Germany from the s until the fall of the Third Reich in The paper was originally founded in as a four-page Munich weekly, the Münchner Beobachter. It had become a daily anti-Semitic. By , a shortage of newspaper and ink forced the Nazi government to limit all newspapers first to eight, then four, and finally, two pages. Of the 4, newspapers published in Germany when the Nazis took power in , no more that 1, remained.

Cookie Info

Circulated from until , Der Stuermer was a weekly, Nazi newspaper used to spread propaganda and incite hatred. Translations of Nazi propaganda material from the period before Hitler a collection of translations of propaganda material from the Nazi and East German eras. It focuses on Nazi propaganda during what they called the Kampfzeit, the years when the party was fighting Articles from a 27 October Nazi newspaper.